Experiența în câmpul muncii (realizări cheie)
-continuare-
Una din greșelile principale pe care le fac, de exemplu începătorii, studenții, este să trimită același CV către toate ofertele pe care le iau în calcul. Este o greșeală frecventă, destul de gravă. De fapt, un recruter distinge foarte repede un CV generic care este scris pentru a răspunde mai multor oferte din același sector de activitate.
Cum spuneam în articolul precedent din ghidul Solsib, trebuie să îți modifici și să îți adaptezi CV-ul în funcție de fiecare ofertă pentru care aplici, pentru că un CV modern este un CV personalizat. Pentru acest lucru trebuie să îți modifici descrierea experiențelor profesionale, a competențelor pe care le-ai dobândit și să le adaptezi ofertei în cauză, folosind vocabularul folosit în anunțul de angajare. Cu cât îți personalizezi mai mult CV-ul, cu atât te vei distinge de alți candidați prin prezentarea unui profil adaptat perfect anunțului de angajare.
Așa cum am promis, vom discuta pe un exemplu real, un anunț de pe Solsib, o să marchez cu galben câteva cuvinte, expresii:
Aici avem un exemplu de descriere a postului pentru o poziție de specialist marketing la agentia imobiliara RE/MAX Xux:
„Responsabilitati:
- Realizarea diferitor postari pentru cresterea viziblitatii companiei in social media (Instagram, LinkedIn, Facebook)
- Postarea anunturilor imobiliare in social media si pe platforma companiei
- Gestiunea materialelor promotionale in colaborare cu furnizorii companiei: creare, realizare, comanda
- Organizarea evenimentelor de networking
- Realizarea prezentarilor proiectelor imobiliare independent sau in colaborare cu furnizorii companiei, in functie de proiect
- Colaborare cu departamentul de recrutare pentru organizarea evenimentelor, intocmirea anunturilor, realizarea materialelor de promovare (afise, anunturi, etc.)
- Gestionarea bugetului de marketing
- Alte activitati de marketing conexe”.
Acum, să analizăm cum a fost completată secțiunea cu experiența în câmpul muncii, dintr-un CV fictiv:
Exmplu CV – Secțiunea Experiența de Muncă
Promotor produs
Mihai, octombrie 2018 – prezent
Brașov
- Am realizat postări regulate pe canalele social media pentru produsele firmei
- Am organizat evenimente pentru companie
- Am gândit și scris prezentările pentru produsele firmei
- Am colaborat cu alte departamente ale firmei pentru implementarea a noi proiecte.
- Am întocmit și gestionat bugetul prevăzut pentru activități de marketing
Realizări cheie: Am condus o echipă de proiect în creionarea și implementarea unei strategii de promovare în mediul social pentru o linie de produse de joacă pentru copii, am crescut numărul bazei de follow-eri Facebook de la 0 la 10.000 în 4 luni (bine, pui cifre rezonabile, poate reușești atâta, oricum, să fie măsurabil și verificabil - pui link-ul către pagina Facebook), am câștigat 20.000 de follow-eri Instagram în 3 luni (valabil ca mai sus, măsurabil și cu link).
„Măi, măi, am nevoie de omul ăsta!”, aș spune, dacă mi-ar pica în mână o astfel de descriere a experienței în muncă.
O astfel de abordare sigur o să-ți provoace un răspuns din partea angajatorului și încă unul entuziast.
De ce este așa de captivantă abordarea? Discutăm și detaliem săptămâna viitoare, în continuarea Ghidului Solsib.