Redactarea scrisorii de intenţie – partea a II-a
Dacă trimiteţi o scrisoare printată, atunci vă recomand să vă semnaţi de mână, anterior numelui printat. Dacă o trimiteţi pe e-mail atunci ar fi ideal să finalizaţi cu o semnătură electronică, dar nu este obligatoriu sau normativ acest aspect.
Sfaturi pentru formatare şi conţinut:
- Folosiţi formatul buiness, începeţi cu detaliile de contact, data şi informaţia de contact a angajatorului;
- Dacă folosiţi e-mailul, scrieţi un subiect clar şi scurt în câmpul acestuia (subject line);
- Dacă puneţi scrisoarea direct în corpul e-mailului aveţi grijă să explicaţi la câmpul subiectului (subject line) de ce scrieţi acest mail;
- Dacă doar vă încercaţi norocul (adică nu răspundeţi unui anunţ de job), includeţi numele d-voastră şi o sintagmă ca „solicitare job” sau „expert contabil caut colaborare”.
- Citiţi înainte despre companie, ca să aveţi o idee despre cultura, misiunea, valorile şi nevoile acesteia, mai ales dacă nu răspundeţi unui anunţ şi încercaţi să intraţi în contact cu aceasta fără un pretext. De ce? C să puteţi să explicaţi cum le-aţi putea fi de folos, ce valoare adăugată (plus valoare) ar avea compania dacă v-ar avea şi nu puteţi face asta dacă nu cunoaşteţi ce anume caută compania respectivă.
- Nu reluaţi cv-ul. Scoateţi din cv cele mai puternice calificări ale d-voastră şi evidenţiaţi-le în scrisoarea de motivaţie/intenţie ca să îl convingeţi pe angajator să îşi facă timp să vă citească cv-ul.
- Folosiţi puncte, cifre ca să scoateţi î evidenţă calificările pentru job, se citesc mai uşor, ca în exemplul nostru, acum.
- Nu vă lungiţi, scrisoarea de intenţie nu ar trebui să fie mai lungă de o pagină, dacă scrieţi mai mult este posibil ca cel care recrutează să nu aloce timp pentru parcurgerea acesteia.
O ultimă recomandare: corectaţi scrisoarea, puteţi ruga un prieten să o citească pentru a evita greşeli de formatare, gramaticale, litere lipsă, pentru că scrisoarea d-voastră trebuie să arate îngrijit şi să fie corect şi bine redactată.